Å rengjøre hjemmet og kontoret raskt og effektivt før du flytter ut trenger ikke å være noe problem. Flyttevasken av leiligheten etter å ha flyttet ut kan hjelpe deg med å spare penger og redusere flyttestress. Du kan faktisk få tilbake depositumet ditt hvis du forlater leiligheten din i perfekt tilstand. Sikkerhetsdepositumet ditt holdes ofte av utleier eller eiendomsforvaltningsselskap for å dekke nødvendig rengjøring eller reparasjoner etter at du har flyttet ut. Du kan spare deg selv for tid og penger ved å rengjøre den selv, og du vil også motta depositumet tilbake. Alle tjener på det, ikke sant?
Å ha en grunnleggende sjekkliste for flyttevasken hjelper til med å holde orden, men nøkkelen til en stressfri flytterengjøring er en gjennomtenkt strategi. For enkelhets skyld har vi satt sammen en liste med nyttige tips som hjelper deg å fullføre flyttevasken raskt og enkelt.La oss raskt ta en titt på noen måter å enkelt gjennomføre flyttevasken.
Kontakt din utleier eller eiendomsforvalter
Ta først kontakt med utleier eller eiendomsforvalter. Finn ut hva de ønsker og trenger fra deg. Å snakke med utleieren din på forhånd kan hjelpe deg med å sikre at du har ryddet alt de vil at du skal før du flytter ut. Du kan spare tid og energi ved å rengjøre de stedene utleieren din skal inspisere mest grundig etter å ha rådført seg med dem.
Først må du pakke ALT
Utsett rengjøringen til senere. Innsiden av skapene og skuffene dine må også rengjøres. Når du er ferdig med å pakke eiendelene dine i poser og esker, vil du innse at det må ryddes på nytt. Uten distraksjon fra bortkommen pyntegjenstander, vil du også ha mye mer plass til å rengjøre grundig og raskt.
Konsolider hjemmets bokser i ett rom
For jevn flyttingsrengjøring, samle eskene og plasserdem i et hjørne eller et annet rom hvis du ikke kan flytte dem til et lager, din nye bolig, eller kontoret ennå. Som et resultat kan du rengjøre resten av kontoret eller huset helt uten å måtte bekymre deg for å løpe over noen av de pakkete eiendelene dine. Etter at du er ferdig med å pakke sammen og har flytte tut, kan du rydde opp på stedene der boksene dine ble lagret og gjøre eventuelle gjenværende reparasjoner. Ta en siste titt rundt for å sikre at ingenting har blitt oversett.
Plettfrie, innvendig og utvendig
Det kan virke dumt, men det er en fin måte å holde styr på hva som trenger rengjøring og minne deg selv på å rense det før du glemmer det. Flyttevasken kan være en kilde til ytterligere stress hvis du ikke liker å rydde generelt. Det er derfor avgjørende å fokusere på en bestemt region og gi den en grundig rengjøring.
Vaske vinduene og dørkarmer
Bli kvitt støvet og skitten som har samlet seg på vindusrammer, avsatser, glass og skinner ved å tørke dem av. Rengjør glasset med en vindusvasker og karmene med en fuktig klut for å få dem til å se ut som ny. Fjern sporene ved å støvsuge eller tørke av. Gjør det samme for alle dørene og dørkarmene for å sikre et skinnende rent bolig eller kontor.
Vask kjøkkenet
Kjøkkenet er ofte det skitneste rommet i hjemmet; sørg for å gi den en grundig vask før du drar. Selv om det er en lang prosess, vil rengjøring av kjøkkenet også gi deg en god følelse når du er ferdig. Du kan støvsuge flislagte gulv og bruke en børste for å fjerne støv fra benkene og utstyret på kjøkkenet ditt. Deretter går du videre til kjøleskapet, fryseren og ovnen og gir dem en god skrubb.
Vask badet til slutt
Hvorfor? Du og eventuelle arbeidere eller familiemedlemmer som hjelper deg med flyttingen vil trenge hyppig tilgang til toalettene. Det er best å vask rett før alle drar. Overflater vil trenge en grundig rengjøring for å komme tilbake til hvor rene og skinnende de var da de først ble laget. Speil og kar kan poleres med en tørr klut.
Mens vi er sikre på din evne til å gjennomføre en grundig flyttevask, hjelper vi i Arena Renhold gjerne en hånd hvis du ønsker å overlate ditt gamle hjem i perfekt stand for de nye leietakerne.
Lei et profesjonelt rengjøringsfirma
For flyttevasken er det best å bruke en profesjonell rengjøringstjeneste. Dette er ikke standarden for rydding én gang i uken, så du bør gi det ekstra oppmerksomhet. Profesjonelle renholdere har en god ide og oversikt om hvor støv har en tendens til å samle seg. Hvis du har leid et kontor eller hus, anbefaler vi at du ansetter renholdere for å fullføre flyttevasken da sannsynligheten for at eiendomsmegleren returnerer hele depositumet ditt blir mye større.
Konklusjonen
Det er ikke vanskelig å rydde opp før du flytter ut, men det er lettere hvis du har en plan. Husk at du gjør dette til fordel for både deg selv og de innkommende leietakerne. På denne måten ville de innkommende leietakerne ikke ha noe å bekymre seg for.
Trenger du profesjonell flytterengjøring i Vestfold og Telemark, Arena Renhold er her for å hjelpe. Rimelige og grundige rengjøringstjenester leveres av utdannede fagfolk som bruker høykvalitetsprodukter for å gjøre arbeidsplassen din eller hjemmet ditt klar for neste leietaker.